Har blivit utmanad

... bland annat av Sara - så här kommer mina svar!

1. Ta närmsta bok, och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
igång, får vi höra en sång nu grabben!" Med ögon som sved av de

Gråt aldrig ensam – Josephine Cox – perfekt lagom tjock bok att lägga under Oscars huvudände på sängen när han är täppt i näsan, men har tyvärr inget egentligt läsvärde…


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan - vad rör du vid?
Jonas sänglampa


3. Vad var det senaste du såg på TV?
Måste ha varit Mythbusters på Discovery i gårkväll…


4. Utan att se efter, gissa vad klockan är.
11.15

5. titta nu på klockan. Vad är klockan egentligen?
11.26 – inte illa gissat för att vara jag…


6. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Oscar som sover bredvid mej, annars tyst!


7. När var du senast utomhus, och vad gjorde du?
Jag hämtade Oscar på gården på förskolan


8. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen?
Snackade på MSN med Sanna


9. Vad har du på dig?
Svarta jeans, plommonfärgat linne och över linnet en långärmad, v-ringad vintervit tröja


10. Drömde du någonting inatt? I så fall - vad?
Drömde nog massor – men inget jag minns…


11. När skrattade du senast?
Hrm, tja det gjorde jag nog imorse åt min underbare lille Oscar

12. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

En gardinstång med orangea gardiner hängande på vid fönstret. En tavellist med två tavlor på ovanför sängen, annars inget annat utom tapeterna


13. Har du sett något konstigt på sistone?
Mmm, en nyckelpiga på min trapp när  jag skulle åka och hämta Oscar på förskolan – tillhör väl inte vanligheterna i dessa kalla vintertider…


14. Vad tycker du om den här utmaningen?
Det är ett helt ok tidsfördriv…

15. Vilken var den senaste film du såg?
Oj, knappt jag minns…Har inte tittat på film på läääänge – skulle väl kanske kunna vara Harry Potter (den senaste filmen). Men har väl säkert sett någon film på TV sen dess….

16. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Tja, hade nog kunnat komma på massor med grejer – men det jag behöver just nu är en bokhylla :o) En egen bil hade väl inte varit fel heller…

17. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Hrm, kan inte komma på något – jo förresten, jag hatar vatten – att simma och bada i alltså, så jag är inte så duktig på att simma…


18. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?

Jag skulle sett till att alla mammor som vill vara hemma med sina barn lääääänge skulle kunna göra det utan att bry sig om att det inte går rent ekonomiskt!


19. Tycker du om att dansa?
Nja, det är väl rätt kul, men jag har inte dansat på sketalänge!


20. George Bush?
Hrm, What about him?

21. Föreställ dig att ditt förstfödda barn är en flicka… Vad får hon heta?
Förmodligen hade det blivit en Emma…

22. Om ditt första barn var en pojke, vad skulle han heta?

Han heter Oscar – men skulle heta Hugo ända tills vi fick träffa honom för första gången :o)

23. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Nix, trivs för bra i Sverige!


24. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Välkommen! Men får väl hoppas på att det dröjer länge än!


25. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Finns det någon bloggare som inte gjort det än? Kan inte komma på någon just nu…

Kommentarer
Postat av: Sanna - liljan_

Så roligt att läsa lite om dig vännen!!

2006-03-13 @ 11:59:29
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0