Läst ut sista Potter-boken

image180

Det var med blandade känslor jag började läsa den sjunde och sista Harry Potter boken. Jag ville få reda på vad som skulle hända i boken men samtidigt ville jag inte att de underbara historierna skulle ta slut.

Inte trodde jag att jag skulle bli så biten av historien när jag "tvingades" att läsa första delen på en av mina engelskkurser på högskolan. Men jag har så fort jag fått chansen kastat mej över och slukat de sju böckerna. Vissa av dem har jag läst först på engelska och sedan på svenska. Helt klart är böckerna bäst på originalspråket...

Så nu efter 600 sidor, mycket spänning och massvis med tårar är tiden med Harry och hans vänner förbi. Om jag inte tar böckerna och läser dem igen, men det är ju inte samma sak...

J K Rowling kunde inte ha avslutat serien bättre. Jag bara älskar hennes sätt att skriva och sättet hon knöt ihop hela historien var enligt mej helt fantastiskt.

Nu har min bok lämnats till nästa läsare, min svägerska, som också är ett inbitet Harry Potter-fan. Ojojoj vad svårt det varit att inte tala om för henne vad som har hänt efter hand som jag läst. Längtar tills hon är klar med boken så att vi kan prata om den!

Hoppas på att det kommer lite QK-dies hem till mej från Jane på Scrapaddicted under veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0