Hallå, ett litet livstecken...

Senaste veckorna har vi lagt lite tid på att vårstäda barnens lekstuga - nu är den lekbar igen!

Lite bilder....



Framsidan med den i Sverige närmast obligatoriska BRUKA postlådan...
Det såg lite tomt o trist ut, så vi planterade lite blommor, ungarna och jag!
Stenarna utanför har vi lagt idag, vi fick brotta ner en hel hög gråsuggor
för att få tag i dem bakom garaget! Plant - nej, men nu dras det inte in
hur mycket gegga som helst i stugan...



Ingen lekstuga utan ett kök... I alla fall är det så i mammans värld!
Näpp, jag hade ingen lekstuga när jag var liten, så nu lever jag ut alla
mina drömmar. Det var inte ungarnas idé med lekstugan - från början.
Nu älskar de den! Lite arvegods i form av kopparformar och tavlor.
Bakom lilltjejen finns en liten diskho med kran (icke-fungerande).



Sågade av en IVAR-hylla från IKEA för att få lagom höjd på den.
Hittade den söta kaffeservisen på loppis i helgen - kunde bara inte låta
den vara så nu bor den i lekstugan. Nyckelskåpet hade min mormor och
morfar, nu har det fått komma till nytta igen.



Briospis,  används flitigt - barnen har restaurang och bjuder gärna på
en god middag, bestående av stenar och gräs :)

Det var en liten rundtur i stugan... Kommer kanske fler bilder vad det lider!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh vilken underbar lekstuga barnen har! Har ni köpt byggsats eller byggt själva? Vi ska skaffa lekstuga till Alva, förhoppningsvis under våren, så jag letar febrilt efter inspiration! :)

Kram!

2010-04-20 @ 10:43:40
URL: http://www.pyssla.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0