Min nya last...

Japp, det är sant - jag har skaffat mig en ny last, och det är väl dags att väcka bloggen igen och tala om det...

Jag har börjat virka, oj vilken mental avkoppling. Man kan sitta var som helst och allt som krävs är väl egentligen ett nystan garn och en virknål sen är det bara att köra igång.

Tänkte att jag skulle visa några av de grejer jag gjort de senaste veckorna...


Två filurer som väntat ett bra tag på att bli monterade - det där med att brodera ögon får jag träna på :)
Mönstret har jag hittat gratis här!


Efter att ha blivit inspirerad att göra en liten miniprinsesstårta i fröken Elsas virkblogg så gjorde jag ett eget försök. "Tårtpappret" är en gammal virkad miniduk (glasunderlägg ???) som jag fått av någon gammal släkting för ungefär en miljon år sen...


Här har vi barnens kakmoster med en varsin oreo-kaka. Visst ser de sugna ut :) Lite lurigt att virka med lurvigt garn...
Här har jag hittat ett kanonbra mönster!


Och så en liten virkad korg som lillsnuttan har sina nappar i, eller kan ha sina nappar i, för det mesta ligger de spridda över hela huset ändå...





Mmmmm, måste ju testa om kakorna är nåt goda. Ingen vidare bra smak enligt lillsnuttan!


Ja, inte var det lätt att låta grejerna vara medan mamma skulle fota, men belöningen kom efteråt när man fick leka med alla grejer samtidigt!!!

Det finns mer att visa, men det kommer en annan dag - nu MÅSTE jag verkligen sova - jag ska ju jobba imorron också!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du är så duktig gumman! :-)

Theo (och mamman) är så glada för presenterna! Tack!

Kram

2009-01-16 @ 09:31:55
URL: http://sannagregersdotter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va fint kakmonster! Jag köpte garn till ett igår, men det var ju hur svårt som helst att virka, bara en stor boll av smågarn... Har du något tips? Viken storlek på virknålen hade du?



Hälsningar

Jessica

2009-01-17 @ 17:09:28
Postat av: Sara

Åh, vad jag blir sugen på att prova jag också!! Vad fina saker du gjort! Jag har ju inte direkt brist på garn här -harkel-. Tack för att du kikade förbi mej och gav tröstande ord i min sorg efter kisen. Kram

2009-01-19 @ 15:06:30
URL: http://sarasscrap.blogg.se/
Postat av: Marleen

Hej!

Vilken trevlig sida å så mysiga saker du gjort. Jag har länge letat efter minicrocs mönster å du hade en länk dit, jag kommer inte längre. Men kunde man beställa mönster därifrån eller hur funkar det? å är det på engelska? Jag är ju ny på det här å engelska mönster är för mig rena runskriften. :) Tacksam för tips! Ha en bra dag Mvh Marleen

2012-04-09 @ 13:18:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0