Lite annat pyssel!

Även om vardagen egentligen inte bjuder på så mycket pysseltid med två små barn, så kan man lyckas sno åt sej en del tid!

Den här veckan har jag hunnit med en hel del!

Jag har lärt mej virka igen! Eller igen och igen - har väl egentligen aldrig virkat nåt på riktigt... Jag övar med lite virkade "Prinsess-bakelser" som Oscar ska få att leka med... Kanske blir det bra nog att ge bort tids nog - har inga bilder på mina alster just nu, men jag lovar att det kommer!!!

Sen har jag sytt lite bullar till Oscar också! Sååå kul men lite problems att hitta velour att sy i...
Det var läääänge sen jag använde symaskinen till annat än att sy på LOs. Men det kommer garanterat att bli mer sytt här! Blev sååå inspirerad av bilderna på Bombadills hemsida, skulle med lätthet kunnat köpa alla deras godsaker, men med en tunn plånbok så tänkte jag testa att sy lite själv...

Så här blev mina bullar (det blev fem av varje):

image259
Kanelbullar i brun velour med broderat pärlsocker...

image260
Lussekatter i velour med broderade russin...

Lillskruttan tyckte att de så smaskiga ut och tuggade glatt på dem men då blev storebror arg för det var minsann hans bullar och han skulle ha dem när han bjöd mormor o morfar och kompisarna på fika!!!

Har ni fler tips på vad man kan sy/virka eller på  var man kan hitta velour i skojsiga färger så tipsa gärna mej gärna!!!

Är fortfarande farligt pysselsugen!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jätte fina Lusse katter du har sytt!!!

Vart hittar man mönster på "princess-bakelser" att virka???

2007-11-07 @ 18:13:44
URL: http://lenabor.blogspot.com
Postat av: Matilda

Vilka underbara bullar du sytt vännen! Är du ändå inne på velour så kan jag varmt rekommendera Kalikå! Punk-Homer/Barbapappa som sitter på vår hylla ovanför tv:n är en sådan filur.

2007-11-08 @ 16:55:33
URL: http://www.pyssla.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0