Liten uppdatering... Hemmet förändras...

Påskhelgen har gått åt till att göra en liten make over på kök, matplats och hall.

Tidigare har hela undervåningen varit tapetserad i en aprikos tapet som jag i ärlighetens namn inte varit allt för förtjust i, den har inte stört direkt, men inte varit någon favvotapet heller. Det var lite småpanik när vi skulle beställa tapeter till huset, så vi körde på en ganska ljus ganska neutral tapet som vi tyckte var OK.

Nu kände vi (eller mest jag) att det var dags att bli av med den här färgen och tillföra något nytt.

Här kommer lite "Före"-bilder:


Före - Köket


Före - Matplatsen


Före - väggen mellan matplats och kök


Före - Hallen


Före - mera hallen

Sen drog jag fram som en virvelvind med roller och pensel och vi är sjäva nöjda med resultatet - speciellt hallen är vi nöjda med. Sambon hade sett i någon inredningstidning att de hade målat som en ram och en stor kvadrat på väggen, det ville han testa. Så ena hallväggen har fått fyra strykningar med färgen (två vita och två turkosa). Resultatet blev klart över förväntan!!! Bilder på en färdigmöblerad undervåning utlovas!


Lilla Ebba-bus ville hjälpa till att torka av väggarna innan jag satte igång med målningen...


Under - hallen, innan jag dragit bort maskeringstejpen


Under - hallen, mot ungarnas rum


Under - andra sidan av hallen


Under - väggen mellan köket och matplatsen från matplatsen, rött och sedan svart tavelfärg på det!


Under - köket

Japp, det var målningen - snart kommer uppdatering med möbler.

Har lite funderingar på att beställa en wallie och sätta på någon av väggarna vid matplatsen...

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad är en wallie??!! Helt klart dö´snyggt!

2009-04-22 @ 13:38:45
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0