Bröllop igår (igen)

Igår var vi på ett underbart bröllop på Lillö i slottsruinen. Det var en av Jonas kusiner som gifte sig.

Det var en vacker vigselceremoni och efter det åkte vi en tur på Helge å med en sight-seeing båt, lite mulet var det men när båten stannade till för att en av gästerna skulle sjunga för brudparet sprack molnen upp och solen sken av all kraft!
Vi satte kurs mot Kristianstad igen och molnen tätnade och mörknade mer och mer ju närmare landstigningsplatsen vi kom. När vi satt båda fötterna på fast mark igen började det skvätta lite - men de flesta hade med paraply, så det var ingen fara.
Festen skulle hållas på restaurang Kvarnen så dit tog vi oss till fots. De sista gästerna hann inte mycket mer än in under restaurangens markis förrän himlen fullkomligt öppnade sig... Snacka om tur, eller var det bara väldigt väl planerat :)
Festen var helt kanon, mycket trevligt folk att prata med och en del alldeles lagom långa tal och lite spex toppat med god mat och sen dans. Jag dansade så jag var helt svettig, men svettigast var nog brudgummen som tog varje chans till en dans med någon av gästerna kvinnor som män!

Och det jag egentligen skulle göra var ju att visa bilder på presenterna som brudparet fick av oss...


Är det inte så att alla brudpar bör få en brödrost i bröllopspresent? De fick i alla fall en av oss (som inte funkar visserligen) men i brödrosten hade jag pysslat till två rostmackor. På den ena stod det "Det är det som är på insidan som räknas" och i brödrosten hade vi sedan lagt ett resepresentkort.


En liten tavla till minne av bröllopsdagen pysslades också till...

Vet inte om presenterna öppnades på plats eller inte... Så jag vet inte vilka reaktioner presenten mötte (men jag var nöjd med den i alla fall).Vi gick hem innan festen var riktigt slut, en av oss var trött och sliten (och det var inte jag). Men roligt hade vi det kan jag lova!!!

Idag blir det till att ta det lugnt och låta huvudet komma i kapp, lite sliten är man allt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Nämen, här händer det ju grejjer!! Bröllop i parti och minut.... Grattis kära Linda till det äkta ståndet (det har ju säkert inte varit oäkta innan) Vilken vacker brud, som en riktig prinsessa.

2011-09-24 @ 20:48:26
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0